Újdonságok

HÍREK ETS2 ProMods: "Kis-Magyarország mennyország?"

Távol álljon tőlem, hogy bárkinek is a lelkébe gázoljak azzal, hogy politikai-történelmi asszociációnak vélje a fenti címet, e bejegyzés címadása egyszerűen csak a Hungary Map terepének 1:3-as és az alaptérkép (valamint így a ProMods) Magyarországának 1:19-es méretaránya közti különbségre utal. A Karácsony szelleme az elmúlt napokban ugyanis úgy belengte a ProMods fórumát, mint a fenyő- és bejgliillat a meghitt ünneplő otthonokat: az aktuális fejlesztéseket taglaló témák igen szaftos infókkal gazdagodtak, amelyek között patrióta szívünk számára különösen jelentős lehet a Hungary Rebuilding topik, lévén hogy a terület ProMods-os fejlesztői úgy tűnik, aktivizálták magukat, és elég sok érdekes infót ejtettek el a jövőbeli tervezett bővítésekről, újraépítésekről. Lássuk hát, hogy változik a ProMods kicsi, vér- és gázolaj-áztatta Magyarországa 2019-ben és azon túl!

A magyar név megint szép lesz

A móka 2018 novemberében kezdődött, PapierSUHD bemutatkozásával, aki a világ tudomására adta, hogy újraépítette az M3 - M35-ös csomópontot:

M3_M35_Interchange.jpg

A derék német kolléga így Eryman-tól vette át a stafétabotot, aki a bemutatkozásában elmondta, hogy egy alapos magyar újraépítést tervez, amely méltán felveheti a versenyt Európa többi DLC-s területével, valamint az új ProMods-os (DLC-s elemekből épített) eredeti pályarészekkel is. Bár hangsúlyozta, hogy igyekszik felismerhetően magyarrá varázsolni az 1:19-es kishazát, nyilván nem egy, a Kárpát-medence levegőjét belélegző fejlesztővel van dolgunk, szóval véleményem szerint ne számítsunk Hungary Map szintű valósághűségre (ez a lényegesen kisebb méretarány miatt eleve nehezen megvalósítható), de készüljünk fel rá, hogy egy, a jelenlegi Going East-es anyaföldnél lényegesen szebb Magyarország lesz a germán szorgalom végeredménye. Mérceként talán Eryman Győre szolgálhat, ami valljuk be, a Promodsban jelenleg a legjobban festő magyar terület - ha PapierSUHD munkája hozza azt a szintet, már elégedettek lehetünk majd.

Ami a konkrétumokat illeti, a projekt elsősorban újraépítésben gondolkozik: ezen a téren a prioritást jelenleg az M3-as kicsinosítása és valósághűbbé tétele adja, idővel persze a többi, jelenleg létező szakasz is sorra fog kerülni.

M3.jpg

PapierSUHD az M3-as mellett jelenleg Debrecen városán dolgozik gőzerővel, ami ugye (az egyik ottani kommentelő szerint) egy igazi frankensteini szörny jelenleg a ProMods-on belül, a Going East pakk legnagyobb városa ugyanis a Promods és az SCS keze nyomát is viseli jelenleg - előbbitől egy alaposan átépített nyugati csomópontot kapott, amely a 47-es és 42-es főutakat modellezve Nagyvárad felé teremt kapcsolatot, utóbbitól meg ugye az általános arculatot, ami a pályaudvari toronyházat meg a csonka templomot leszámítva bármelyik régi német in-game városnak elmehetne. Nos, a jövőben Debrecen teljes újraépítést kap majd, ami viszont lehetséges, hogy a Nagyvárad felé vezető kapcsolat törlésével jár majd - figyelembe véve az önző lokálpatriotizmusomat, no meg a tényt, hogy a 42-es Nagyvárad felől elég jelentős tranzitút, ez remélem, azért nem fog megtörténni. Az aláírása szerint egyébként PapierSUHD e sorok írásakor épp Hajdú-Bihar megyén dolgozik, szóval remélhetőleg nemsokára kiderül, mik a szándékai ezen a téren.

Magyarország itt épül

Bár a projekt a topik nevéből is sejthetően elsősorban újraépítés, új tartalomnak sem lesz híján, Győr után ugyanis a (közel?)jövőben új település érkezik majd Magyarországra, méghozzá a beregi járás gyöngyének, Vásárosnaménynak a képében.

Vásáros_01.jpg Vásáros_02.jpg

A választás persze érdekes lehet, tekintetbe véve, hogy a régióban Miskolc vagy Nyíregyháza azért talán jobb és logikusabb választás lenne (még ha Vásárosnaményban már javában épül az új Ipari Park). PapierSUHD elmondása szerint a választásának főleg technikai okai voltak: Miskolc elég közel fekszik Kassához, míg Nyíregyháza Debrecenhez, így nem biztos, hogy beférnének az 1:19-es méretarányú térképbe. Bár nem vetette el annak lehetőségét, hogy megpróbálja begyűrni őket az újraépülő terepbe, nem is ígérte meg ezek elkészültét. Reméljük hát a legjobbakat!

Ami engem illet, a magam részéről a jövőben szívesen látnám Kecskemét, Szolnok, Nagykanizsa vagy Szombathely digitális ProMods-os változatát - ki tudja, hátha 2020-ra lesz is belőlük valami! ;)

A RestaCargo flottája, a ProMods-felhasználók, és szimplán csak az új magyar ETS2-es tartalmakra vágyók tehát örülhetnek, mert kellemes ráncfelvarrás elé nézünk - várom a kommenteket, hogy ti mely városokat látnátok szívesen a ProModsban! :)
 
Last edited:

Hozzászólások

#3
Sajnos egyet kell értenem Gyurival, mert a DLC-ben található város "teljesen ismeretlen" számomra o_O — pedig születésem óta élek itt!

Elég meglepő volt már első látásra is a Mecsek hegyvonulatának hiánya. ebből következően pedig az, hogy a 4 tornyú Pécsi Bazilikával (ismertebb nevén Székesegyház) — amely a hegy lábánál áll —, szinte egy magasságban helyezték el a 197 m magas TV-tornyot, pedig az a Mecsek hegységnek, 535 méterrel a város fülé magasodó csúcsán, a Misina tetőn áll!
(Ezt azért a Google Map Steet View nézetében is látni lehet!)

Mielőtt bárki megkövezne — bár szerintem ezt tudjátok —; tisztában vagyok a térkép léptékéből adódó megkötésekkel és azzal is, hogy nem lehet (és nem is szükséges) egy várost lemodellezni egy játékban, de azért a terület domborzatának legjellegzetesebb geológiai képződményét a Mecseket "kifelejteni" ,,,! ;)


------------------------------------------------------
Megj.
Az, hogy a ország egykoron legmagasabb "lakóépülete" (a 25 emeletes, 82 méteres "Magasház") már nem létezik, szomorú tény, de — szerencsére — a DLC-ben, és így a játékban is még látható, ez a számomra szép emlékeket őrző, impozáns épület. Jó néha újra látni, ha éppen arra járok! ;)
 
#4
Jó, hát a Going East-es időkben az akkurátus földrajz még nem volt a csapat erőssége, gondoljunk csak pl. arra, hogy Budapesten is sikerült a Parlamentet valahogy a budai oldalra varázsolnia a csapatnak. :D
 
#5
Hát igen! ;)

Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, és el kell ismerni, hogy a csapat rengeteget fejlődött — és nemcsak létszámilag! ;)
Ékes bizonyítékai ennek, az egyre pazarabb, néhol már-már "szemkápráztató" kivitelben készülő területi DLC-k, és nem utolsó sorban az a felismerés és törekvés, miszerint az alaptérkép korábbi területei erősen átépítésre szorulnak! Régebben nem hittem abban, hogy az SCS valaha is hajlandó lesz a már meglévő területek "újraöltöztetésére"!

Ezek a srácok újra és újra képesek meglepetést okozni! :D
 
#7
Nem rossz a Promods.. sőt.. de lenne egy kérdésem. Hogyan lehet hozzá csatolni a Rusmapot? Próbáltam többféleképpen, néztem a Promods oldalán is, de nem igazán bírom működésre bírni. ETS-ből az 1.33.2.3 van fen. Road connetcion feltéve, a Promods def generálásnál kipipáltam, hogy használnám a Rusmapot is, de töltés közben kilép. Valakinek ötlete? Köszönöm
 
#8
Először is, melyik ProMods, melyik RusMap???

Másodszor, az aktuális ETS 2 verzió az 1.33.2.19s!

Harmadszor, a ProMods v2.32-höz a Balti DLC (Beyond the Baltic Sea) kivételével, minden "gyári" térképkiegészítő DLC (Going East, Scandinacóvia, Vive La France, Italia) szükséges, bármelyik hiányzik, a ProMods nem indul el!
 
#11
Nem rossz a Promods.. sőt.. de lenne egy kérdésem. Hogyan lehet hozzá csatolni a Rusmapot? Próbáltam többféleképpen, néztem a Promods oldalán is, de nem igazán bírom működésre bírni. ETS-ből az 1.33.2.3 van fen. Road connetcion feltéve, a Promods def generálásnál kipipáltam, hogy használnám a Rusmapot is, de töltés közben kilép. Valakinek ötlete? Köszönöm
A RusMap nem teljesen frissült az ETS2 1.33-hoz és a ProMods 2.32-höz, kell hozzá egy compatibility fix és egy javított def file. Itt találsz bővebb infókat és linkeket róla.
 
#12
Először is, Indian, igazad van, elnézést kérek, nem volt teljes körű a problémám leírása. Legközelebb jobban odafigyelek ezekre. DJ JB, köszönöm szépen a linket, ezt nem találtam tegnap, a két fájlt használva már szépen betölt és el is indul!! Ajánlotok esetleg még valamilyen MOD-ot ami kompatibilis a 2.32 Promods-al, és 1.8.1 RusMap-al, és minőségben sem rossz?
 
#13
A ProMods-on van egy elég jó topik a javasolt további kompatibilis mapokról (betöltési sorrenddel együtt), ezt érdemes átnézni.

Általánosságban véve a népek zöme még a Southern Region-t (SR) és a Great Steppe-et szokta javasolni a ProMods (PM) és a RusMap (RM) mellé. Az SR-nél azonban érdemes figyelembe venni, hogy más a map aránya, mint a PM/RM-é, így a térképen kicsit elnyúlva, pontatlanul jelenik meg, ha azokkal használod.
 
#14
Ha szeretnéd színesebbé tenni a "ProMods élményt", akkor javasolhatom még mellé a Poland Rebuilding 2.3.1-et, valamint a Paris Rebuild v2.3-at. Ez a két kiegészítő rendkívüli részletességgel változtatja meg Lengyelország északi területeit, és teszi hangulatossá Párizs belvárosát, amitől a játék még élvezetesebb lesz!

Mások biztosan tudnak ajánlani más kiegészítőket is, de én jelenleg csak ezeket használom! ;)
 
#15
Annyit azért hozzátennék a Poland Rebuildinghez (PR), hogy tavaly nem véletlenül szüntették meg a szoros együttműködést ProModsos srácok a PR-rel. Bár a lengyel mod nagyon részletes, zömében elavult pályaelemekből építkeznek, és az optimalizációra sem nagyon adnak (mondjuk ez persze a régi ProMods területekre is áll, főleg a Benelux államokra).

Én szeretem a ProMods által megörökölt Poland Rebuilding területeket (pontosan az indi említette részletesség miatt), de azért nagyon szembetűnő olykor a minőségbeli különbség a ProMods által kezelt lengyel részek és a PR területek között. :)
 
#16
Igen, ez helyenként valóban tetten érhető, de, ahogy a PM-os fiúk, úgy PR-esek is egyre inkább felhasználják az új DLC tartalmakat, és a területek egyre impozánsabbak! :)

Ahogy tudom a két csapat szétválása nem a minőség, hanem egyszerű érdekellentétek miatt következett be.
 
#17
Ez nagyon diplomatikus leírása annak, hogy Radolék igazi gyökerek voltak, de az persze tény, hogy csak a ProMods álláspontját ismerjük ebben a történetben, a PR-es srácokét nem nagyon. :D

(Egyébként de, a technikai minőség is eléggé jelentős probléma volt a fenti link szerint: pl. csak Gdansk környéke annyi telephelyet tartalmazott, mint egész Németország együtt, ami teljesen szét is vágta az economy-t a modon belül. :D)
 
#18
Köszi a linket John!
A "történet" egyik felét ismertem, de a PM "nyilatkozatának" elolvasása kissé más megvilágításba helyezte a dolgot! (És igaz, ezzel még mindig csak az egyik oldal álláspontját ismerjük!):(

A PR-es területek minőségi eltéréseinek talán azért nem szenteltem különösebb figyelmet, mert a PM fejlesztési területein is jócskán megtalálhatóak a "régi", mára már "elavult"-nak mondható textúrák és egyebek!

Azt én is észrevettem, hogy a PR területen a szokottnál jóval nagyobb számban generálódnak fuvarok — bár ez problémát sosem okozott (talán mert már megszokásból, modhatnám reflexből javítom, ha nálam valamiért nem akar indulni a PM ;)) —, de sosem számoltam meg, hogy hány telephely található abban a 3 városban. :D

Én, a hibái ellenére is kedvelem a PR-et, mert kárpótol érte az a részletesség, ami ezen a területen megtalálható! :)
 
RestaCar

Fordító

Vendég
Szabályok Help Felhasználók
  • Jelenleg senki sem beszélget.
    Nincsenek üzenetek a csevegésben. Legyen Te az első, aki beköszön!